|
|
|
Praca metodą projektu na lekcjach matematyki w kl. IV w PSP w Bodzechowie
|
Ogoszenie ogólne
|
2018-01-23
|
Uczniowie czsto postrzegaj nauk matematyki, jako poznawanie i przyswajanie algorytmw i reguek, ktre su im do wykonywania konkretnych zada. Czsto w sytuacjach yciowych nie zauwaaj lub nie potrafi zastosowa wiedzy zdobytej na lekcjach matematyki. W celu pokazania uczniom praktycznej moliwoci wykorzystania poznanych zagadnie matematycznych i zainspirowania do dziaania nauczycielka matematyki Edyta Batg wprowadzia na zajciach prac metod projektu w klasie IV. Metoda projektu polega na dogbnym zbadaniu przez ucznia zjawiska zwizanego z yciem codziennym lub dowoln gazi nauki, zbieraniu i przetwarzaniu informacji oraz publicznym prezentowaniu wynikw. Wszystko zaczo si od lekcji, na ktrej czwartoklasici dowiedzieli si, co to jest wiek i w jak si go okrela. Po wielu wiczeniach sformuowany zosta temat projektu „Najwaniejsze wynalazki i ich twrcy”.
Zaplanowano kolejne kroki realizacji, ktre uczniowie skrupulatnie wypeniali. Wreszcie po konsultacjach, przyszed czas na prezentacje. Uczniowie przygotowali prace plastyczne uywajc rnych form i technik, na ktrych zaprezentowali ich zdaniem najwaniejsze wynalazki oraz ich twrcw. Prace wykonane byy rnorodnymi technikami. Kolejnym krokiem bya prezentacja – modzi autorzy nie tylko pokazywali kolegom swoje prace, ale rwnie uzasadniali swoje wybory. Dziki temu wszyscy suchacze, poprzez naturalne wzbudzenie ciekawoci, mogli poszerzy swoje wiadomoci. Ostatnim etapem bya prezentacja prac uczniowskich na korytarzu szkolnym.
Praca metod projektu nie tylko rozbudza ciekawo uczniw, inspiruje do poszukiwa, ale uczy dokonywania oceny i samooceny oraz pozwala uczniom na rozwinicie umiejtnoci prezentowania wasnej pracy i obrony swojego zdania.
|
|
|
|